maandag 15 april 2013

betalen moet je, gratis mag je

Tegenwoordig denken we alleen maar aan geld. Geld laat immers de wereld draaien, of niet?

Je kent het wel, je blaas staat op knappen en tevergeefs zoek je de dichtstbijzijnde wc op. Als je eindelijk iets hebt gevonden waar je legaal je 'lading' kunt lozen, zie je weer iets staan wat je liever niet ziet. '50 cent' '30 cent' '20 cent', je kunt het je zo gek nog niet bedenken, maar naar de wc gaan kost geld. We leven in een samenleving waar we moeten betalen voor een wc, jammer weer. Natuurlijk wil je ook een schone wc hebben, maar 1 euro voor 1 minuut wc lijkt me ook weer wat overdreven. 

Niet alleen het naar de wc gaan kost geld, denk maar eens aan een dagje Amsterdam. Als je op de welbekende dam loopt ben je vast wel eens de stripfiguren, superhelden en alternatieve types tegengekomen waar je mee op de foto kunt. MAAR dan moet je wel eerst even betalen. 
Ook ik wilde graag op de foto, en omdat ik sociaal en solidair was betaalde ik. Ik betaalde maar liefst 10 cent, want ja, geld is geld hé?

Ik denk dat we over een paar honderd jaar, moeten gaan betalen voor een 'schepje lucht'. Zo dat als we dan het huis uitgaan, dat je per 5 minuten dat je buiten bent 50 cent moet betalen. Alles kan, zolang je maar betaald. 

Maar toch klem ik me vast aan de wijze , veel te veel geposte, socialmedia quote:  the best things in life are free.

Om niet het hele Nederlandse betalingsstelsel diep de grond in te boren, betalen kan natuurlijk geen kwaad, zolang je maar waar krijgt voor je geld. 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten