donderdag 25 april 2013

Geld maakt gelukkig

We leven in een wereld waarin we alles willen hebben. We zijn als mens gebouwd om jaloers te zijn op mensen. Denk je nu.. 'ik ben nooit jaloers', dan zul je het goed mis hebben, want zo zijn wij mensen nu eenmaal.

Als ik weer eens mijn socialmedia gebreken moet bijwerken, kom ik vaak dingen tegen zoals 'the best things in life are free', 'geld maakt niet gelukkig', en vele versies daarop. Natuurlijk zit er wel een kern van waarheid in deze 'quotes', maar ze zijn niet helemaal waar. Het is natuurlijk zo dat de kleine dingen de mens ook plezieren, zoals een lekkere warme zonnestraal of een ferme handdruk van je opa. Maar het is niet zo dat we moeten denken dat geld geen waarde heeft aan ons 'blijheidsgehalte'. 

Geld is natuurlijk een lastige kwestie, maar het maakt alles wel even gemakkelijker. Zo hebben we geen ruzie's meer over de ruilproducten zoals vroeger, en hebben we duidelijke regels hoe we dingen kunnen kopen en krijgen. Geld maakt natuurlijk ook een hoop problemen, maar die zijn er zonder geld ook wel.

Als je nu denkt dat ik in mijn leven alleen maar gefocust ben en geloof in het plezier van geld, dan heb je het een klein beetje fout. Natuurlijk geloof ook ik in de quote 'the best things in life are free', maar we kunnen niet ontkennen dat geld alles een hoop makkelijker maakt. 

Dus, mocht je na mijn verhaal denken 'ik heb geen geld nodig om mijzelf te plezieren', dan denk ik dat je het goed mis hebt, want zonder geld ben je in onze ultramoderne tijd nergens! En als je even logisch  nadenkt, bijna ieder mens werkt, voor GELD. Als we geen geld zouden krijgen, zouden we namelijk niet werken.
En dat de een nou meer geld heeft dan de ander, dat is natuurlijk weer een ander verhaal. Je hebt natuurlijk altijd baas boven baas. 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten